Fii
lui Dumnezeu sunt liberi
Vi
s-a aratat ceea ce ni se arata si noua, ca omul se manifesta complet intreg
doar atata timp cat realizeaza constient acest lucru si isi foloseste in mod
corect puterea si stapanirea; dar in clipa in care, in sinele sau muritor, a
conceput puteri duale, el a inceput sa vada dual, si-a folosit gresit aceasta
putere, si a manifestat dualitatea; caci omul dispune de vointa libera si aduce
in manifestare ceea ce ii retine atentia. Atunci rezulta diversitatea si marea
separare, si asta s-a intamplat pe tot Pamantul. Dar se apropie o schimbare.
Diversitatea aproape ca si-a atins limita, si omenirea recunoaste ca totul vine
dintr-o unica Sursa. Recunoscand asta, oamenii se apropie tot mai mult intre
ei. Omul incepe sa realizeze ca orice alt om este fratele sau, si nu inamicul
sau. Cand omul va intelege asta pe deplin, el va vedea ca, asa cum toti au
venit dintr-o unica Sursa, toti trebuie sa se intoarca la acea sursa, sau sa
devina cu adevarat frati. Atunci el va fi in cer, si va recunoaste ca cerul
inseamna pace launtrica si armonie create de om chiar aici pe pamant. El va
intelege atunci ca isi faureste raiul sau iadul, dupa cum alege. Acest rai a
fost conceput corect, dar a fost rau plasat ca fiind in spatiu. Omul va
recunoaste ca Dumnezeu locuieste inlauntrul sau, si nu numai inlauntrul sau, ci
in orice lucru din jurul lui, in orice piatra, copac, planta, floare, si in
orice lucru creat; ca Dumnezeu este chiar si in aerul pe care il respira, in apa
pe care o bea, in banii pe care ii cheltuieste; ca Dumnezeu este substanta
tuturor lucrurilor. Cand el respira, il respira pe Dumnezeu si aerul, in
aceeasi masura; cand isi imparte hrana cu altii, il imparte in aceeasi masura
pe Dumnezeu.[...]
Putini oameni s-au trezit la intelegerea a ceea ce le rezerva viata cu
adevarat. Vedem ca marea majoritate a oamenilor se lasa dusi de valurile
vietii, nemultumiti, derutati, coplesiti sau nesiguri. Fiecare trebuie sa
invete sa pretuiasca viata si sa inceapa sa exprime, din centrul propriei sale
vieti, prin actiune consecventa si hotarata, darurile pe care Dumnezeu i le-a
daruit. Fiecare trebuie sa-si dezvolte propria viata. Nu este posibil ca unul
sa traiasca in locul altuia. Nimeni nu poate da expresie vietii tale in locul
tau, si nimeni nu-ti poate spune cum trebuie sa-ti construiesti viata. Asa cum
Tatal are viata in Sine, tot asa El a dat Fiului sa aiba viata in El. Sufletul
nu poate realiza asta cand se lasa sa pluteasca in voia vietii, caci intregul
scop al vietii i se reveleaza in privilegiul si oportunitatea de a exprima
divinul Eu launtric. Scopul lui Dumnezeu pentru om este ca omul este si va fi
dupa chipul si asemanarea Sa Divina. A exprima ceea ce Dumnezeu a conceput
pentru el, ar trebui sa fie cel mai mare tel al omului in viata. Cand Isus era
pe varful muntelui si ucenicii Sai au venit la El, vedeti ce cuvinte intelepte
le-a spus. Constiinta Lui se trezise la aceasta intelegere si El devenise
neclintit in inalta conceptie ca omul poate progresa pana la deplina putere
numai atunci cand are un ideal adevarat, un scop adevarat in viata. O samanta
poate incepe sa incolteasca numai atunci cand este ferm fixata in pamant.
Puterea launtrica Divina poate aduce in manifestare o dorinta adevarata numai
cand aceasta este fixata ferm in sufletul omului. Trebuie sa stim toti, ca si
Isus, ca primul impuls spiritual spre exprimare este dorinta hotarata de a
exprima.
Isus a spus: ,,Fericiti cei saraci cu duhul’’, realizand ca orice limitare din
viata care poate crea in individ o dorinta de a se inalta deasupra limitarii si
de a se elibera de ea, este buna. El a inteles ca necesitatea este profetia
indeplinirii. El vedea orice nevoie ca pe un ogor pregatit de semanat. Daca
samanta este plantata, apoi ajutata sa creasca si sa rasara, ea va satisface
nevoia. Nevoia sau dorinta, sunt neintelese in derularea vietii. Unii mari
invatatori au spus ca ar trebui smulse din inima. Isus a spus: Vai celor ce
sunt multumiti! Daca esti multumit, esti intr-un impas. Pentru a gasi viata
deplina, trebuie sa cauti, in fiecare moment, sa exprimi viata pe deplin.
Dorinta pentru asta este impulsul spre ea. Epuizat de a se tari prin pulberea
pamantului, omul tanjeste sa zboare, si acest dor il indeamna sa gaseasca
manifestarea legii care ii va permite sa se ridice mai presus de aceasta limitare
a lui. Gasind-o, va fi capabil sa mearga unde doreste, fara ideea de timp sau
de distanta. S-a mai spus ca omul propune si Dumnezeu dispune. Adevarul este
invers: caci Dumnezeu propune si omul dispune; dacaomul este atat de puternic,
el poate face tot ce face Dumnezeu. Nu poate face Fiul ceea ce a facut Tatal?
Faptul
ca lucrurile exterioare nu reusesc sa ne satisfaca conduce sufletul spre
cautarea puterii launtrice. Atunci individul poate descoperi acel EU SUNT,
poate cunoaste ca inlauntrul sau se afla toata puterea care satisface sufletul,
ii implineste orice nevoie si dorinta. Aceasta cunoastere nu poate veni pana
cand individul nu este impins de loviturile vietii sa caute acest plan interior
al pacii si linistii. Cand el stie ca EU SUNT este implinirea dorintei sale,
dorinta este implinita. A cauta in afara Eului Divin pentru indeplinirea
propriei dorinte, este o nebunie. Ca sa evolueze, Eul trebuie sa realizeze progresul.
Si atunci, ce mare realizare, ce trezire este cunoasterea lui EU SUNT! Sa stii ca
inlauntru este puterea, substanta si inteligenta din care toate lucrurile isi
iau forma! si a sti ca, in momentul in care s-a format o idee clara si
adevarata a dorintei, puterea, inteligenta si substanta spiritului trebuie sa
curga spre ea si s-o aduca in manifestare! Nu sunt acestea comorile din ceruri,
pe care nu le zaream? Aici, in neformat, comori nelimitate se afla ascunse in
noi insine. Cat de limpede e acest lucru pentru cel ce a gasit perla!
Reflectati la Cauta, inainte de toate, Imparatia lui Dumnezeu si dreptatea Lui
(dreapta folosinta), si toate aceste lucruri iti vor fi adaugate. Motivul
pentru care ele nu sunt adaugate este faptul ca ele sunt facute din insasi
esenta spiritului. Constiinta trebuie sa descopere mai intai spiritul, inainte
de a crea lucrul dorit. Cel trezit percepe principiul creator inlauntrul sau;
apoi il intelege, si intelegerea sa este sansa vietii sale. El are viziunea,
sau devine constient de posibilitatile sale, de cele aflate inaintea lui. Cu
cunoasterea faptului ca puterea creatoare este inlauntrul lui, el isi aminteste
dorinta inimii sale; aceasta devine un ideal sau un model care ii da puterea si
substanta pentru a-l implini. EU VAD este conceptia sufletului, este pamantul
Fagaduintei, visul devenit realitate, spre care sufletul poate privi plin de
credinta. Desi poate sa nu fie stapanit in mod constient, el trebuie sa ia o
forma vizibila, in masura in care este implinita legea. O sumedenie de
experiente trebuie infruntate si depasite. Doar asta face sufletul sa merite recompensa.
Intelegand viziunea ca Pamant al Fagaduintei, ideal care trebuie realizat sau
sa devina real, sufletul vede acum numai binele, obiectul dorintei sale. Aici
nu trebuie sa existe indoiala, oscilatii sau limitare, caci ar fi fatal.
Trebuie sa credem in viziune si sa insistam asupra ei. Aceasta viziune este
ideala si la fel de necesara ca si planurile si schitele unei cladiri. Trebuie
sa credem in viziune, asa cum constructorul are incredere in planurile si
schitele furnizate de arhitect. Orice altceva in afara de adevar trebuie
inlaturat.
Toate marile suflete cred in viziunea lor. Orice lucru implinit a fost mai
intai o viziune, o idee-germen plantata in suflet, apoi lasata sa se dezvolte
si sa rasara. Aceste suflete nu se lasa influentate niciodata de neincrederea
altora. Ei sunt gata sa se sacrifice pentru viziunea lor, cred ferm in ea, ii
sunt fideli, si le este lor dupa credinta lor. Isus a ramas credincios si ferm
stabilit in viziunea Sa. El si-a urmat fidel planul Sau, chiar si atunci cand cei
mai dragi si mai apropiati Lui au fost neincrezatori si neloiali. Si a fost
pentru El dupa credinta Sa. Si asa este pentru toti.
Orice idee, gand, cuvant sau fapta trebuie sa fie conforma cu viziunea pentru a
o aduce la indeplinire. Aceasta este adevarata concentrare, concentrarea
devotiunii, centrarea fortelor asupra esentialului. Asta inseamna sa iubesti
idealul. Numai prin Iubire poate fi exprimat un ideal. Iubirea face ca idealul
sa devina real.
Daca la inceput el esueaza, trebuie sa fie hotarat si sa insiste. si aceasta
este exercitarea vointei, chemarea increderii in sine, exprimarea credintei,
dirijand puterea spre ideal. Idealul n-ar putea fi atins niciodata fara aceasta
directionare constienta a puterii, aceasta exercitare a vointei; si totusi ar
fi fatal pentru ideal daca vointa nu ar fi tot ideala. Vointa trebuie sa aiba
aceeasi calitate ca si idealul pe care il slujeste. Daca vointa nu contine
dorinta de a sluji, puterea pe care vointa doreste s-o directioneze nu poate fi
eliberata din suflet. Vointa de a fi slujit intoarce curentul vietii impotriva
sufletului. Vointa de a sluji mentine curentul vietii curgand prin suflet, si
mentine sufletul in emisie radiala. Slujirea da un tel viziunii. Ea elibereaza
Iubirea in viata. Cum poate fi exprimata Iubirea, decat curgand prin cel care
exprima viata? Daca ea curge prin constiinta, intregul organism raspunde; ea
face sa vibreze fiecare celula cu Iubirea pe care o exprima. Atunci trupul
devine armonizat; sufletul devine iradiant; mintea devine iluminata; gandirea
devine profunda, stralucitoare, vie, clara; vorbirea devine pozitiva, adevarata,
constructiva; carnea este reinnoita, purificata si vitalizata; problemele sunt
rezolvate si toate lucrurile isi dobandesc adevarata lor pozitie. EU SUNT este
exprimat prin Eu, si Eu-lui nu-i mai este ingaduit sa-l suprime pe EU SUNT.
Daca trupul nu ar fi supus spiritului, cum ar mai putea sa exprime spiritul?
Mintea constienta trebuie sa caute si sa doreasca spiritul, ca sa invete
puterea spiritului.[...]
Acel Vreau sa slujesc este cel care deschide nelimitata trezorerie a lui
Dumnezeu pentru toti, si aduce sufletului realizarea sa. Sufletul s-a intors
spre casa Tatalui de indata ce a vrut sa slujeasca. Risipitorul care slujeste
devine fiul sarbatorit; sarmanul care se hranea cu coji devine print al unei
case regale, casa propriilor sale posibilitati. El cunoaste Iubirea lui
Dumnezeu, si intelege, si ia in stapanire darul Tatalui sau. Numai un Fiu poate
primi acest dar. Nici un servitor, nici un ticalos nu poate sa se bucure de
mostenirea Fiului. Servitorul cauta permanent sa obtina, Fiul deja a mostenit
tot ce are Tatal. Cand recunoastem ca apartinem casei Tatalui si ca suntem
mostenitori a tot ce are Tatal, atunci putem incepe sa traim asa cum vrea Tatal
ca noi sa traim. Iata ca acum suntem Fii lui Dumnezeu. Constiinta Fiului
cauzeaza implinirea; constiinta servitorului cauzeaza lipsa. Vom vedea ca orice
dorinta a inimii este indeplinita de Tatal de indata ce indeplinim datoria
Fiului in gandire, cuvant si fapta. Vom descoperi ca Fii lui Dumnezeu sunt
liberi.
BAIRD T. SPALDING
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu